De elektrische CUPRA Born geeft het North Sea Aviation Center vleugels

NSAC is een relatief jonge speler in de wereld van de business aviation, maar wel een die goed op weg is om de luchthaven van Oostende op de kaart van privéjeteigenaars en -gebruikers te zetten. Sustainability staat daarbij hoog aangeschreven, wat meteen de keuze voor de elektrische CUPRA Born verklaart. Vier gelukkige werknemers mochten hun wagen op 8 mei jl. in ontvangst nemen.

Oostende, 8 mei. Open de deuren van het North Sea Aviation Center en je waant je zo in Hollywood. De Piaggio Avanti turboprop staat er in een brandschone vliegtuighangar geparkeerd, klaar om zakenlui naar een volgende meeting of vakantiebestemming te brengen. De businessterminal is ondertussen vier jaar operationeel en maakt deel uit van de luchthaven Oostende-Brugge, op een boogscheut van centrum Oostende. “Het idee is ontstaan omdat de vraag naar business aviation groot was aan de kust”, zegt Managing Director Erik Vermeersch. “CUPRA past helemaal in het imago dat we als  dienstverlener willen uitstralen: technologisch innovatief en toch speels-modern.”

Energiezuinige oplossingen

NSAC wil de gateway naar België zijn voor reizeigers die een privejet hebben of charteren, om hen een luxueuze point-of-entry te bieden naar de gouden driehoek tussen Oostende, Brugge en Knokke. “Maar in feite bedienen we de hele westkust tot diep in Vlaanderen en naar Noord-Frankrijk toe”, klint het. “Daarvoor hebben we de infrastructuur gecreëerd, maar ook de dienstverlening die daarbij hoort. Dat gaat van handling- en hangardiensten voor vliegtuigen en helekopters tot aan een brede waaier services voor de passagiers, inclusief transport en verblijfsmogelijkheden.”

Hoewel privéjets doorgaans de modernste en bijgevolg ook de zuinigste vliegtuigen zijn, blijft business aviation een gevoelig topic. “Vandaar dat we er alles aan doen om onze terminal en onze diensten zo sustainable mogelijk te maken”, gaat de medeoprichter verder. “Daaronder vallen moderne ingrepen zoals groene stroom en energiezuinige oplossingen, maar ook elektrische  machines om de vliegtuigen te verplaatsen en van stroom te voorzien. Die filosofie doortrekken naar onze dienstauto’s is de logica zelve. Vandaar dat we nu al resoluut voor de elektrische CUPRA Born en de laadoplossingen van EDI hebben gekozen.”

Totaalpakket

Brecht Lenaerts van Autobedrijf Lagrou heeft het North Sea Aviation Center met raad en daad bijgestaan om de juiste keuzes te maken, zowel naar innovatie als naar fiscaliteit toe. “Op dit moment zijn we immers nog een KMO met kennis van vliegtuigen, wat professionele raad omtrent ons startende wagenpark des te belangrijker maakt”, weet Erik Vermeersch nog. “Bij een jong bedrijf met jonge medewerkers hoort nu eenmaal een jong merk, wat CUPRA ten voeten uit is. Maar dan wel met een degelijke technologische basis, want dat stellen we in onze industrie erg op prijs.”

We hebben inderdaad goed gekeken naar de kernwaarden van NSAC en de pendelgewoontes van de gebruikers om ons aanbod te definiëren”, bevestigt de vertegenwoordiger van de CUPRA-concessie Lagrou. “Met een WLTP-rijbereik van 560 km dankzij de 77 kWh-batterij is de actieradius van de Born meer dan opgewassen voor zijn taak. Doe daar nog een full-service lease van D’Ieteren Finance bij en je krijgt een totaalpakket dat netjes gecomplementeerd wordt door laadoplossingen van EDI die zelfs split-billing faciliteren, voor werknemers die thuis willen opladen.”

Duidelijke shift

“Op de B2B-markt zien we een duidelijk shift naar geëlektrificeerde voertuigen”, aldus Brecht Lenaerts. “Daarnaast zijn er ook al klanten zoals NSAC die de hybridevoertuigen overslaan en meteen voor een volledig elektrische vloot gaan.” Op dat vlak is CUPRA zich resoluut in het kamp van de elektrische voertuigen aan het positioneren, met de nieuwe Born aan de ene kant en aangekondigde EV’s zoals de compacte Urban Rebel en ruime Tavascan aan de andere. “De keuze aan EV’s groeit gestaag, net als de acceptatie door de gebruikers die inzien dat elektisch rijden met de juiste ondersteuning geen compromissen hoeft in te houden”, besluit de CUPRA-specialist.

CUPRA X NSAC 1
CUPRA X NSAC 2
CUPRA X NSAC 3
CUPRA X NSAC 4
CUPRA X NSAC 5
CUPRA X NSAC 6
CUPRA X NSAC 7
CUPRA X NSAC 8
CUPRA X NSAC 9
Foto 1 / 1